Marketing hotelu

przez Super User
Odsłony: 1207

Prowadzenie hotelu to zadanie niełatwe, wymaga znajomości wielu różnych obszarów, także marketingu. Aby hotel odnosił sukces nie wystarczy dobra lokalizacja czy atrakcyjne ceny. Konieczne jest także podejmowanie innych działań, które zachęcą klientów do pobytu. Takie działania muszą zarówno hotele mieszczące się w atrakcyjnie turystycznych miejscach, ze względu na dużą konkurencję, jak i hotele położone na uboczu, aby poinformować potencjalnych klientów o takim hotelu i zachęcić ich do pobytu. Istnieje wiele różnych form marketingu, które mogą okazać się odpowiednie dla obiektów hotelowych.

 

Działania w internecie

Jednym z podstawowych obszarów, w których wręcz niezbędne staje się podjęcie działań marketingowych jest internet. Począwszy od zaprojektowania strony internetowej, która powinna udostępniać możliwość kontaktu online z hotelem, czy to za pośrednictwem formularza czy czatu online, a także opis oferty oraz zdjęcia pokoju. Poprzez pozycjonowanie strony www. Pozycjonowanie nazywane także SEO to działania, które podejmuje się po to, by strona hotelu pojawiła się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania po tym jak internauta wpisze w wyszukiwarkę określone słowa kluczowe, czyli np. hotel Rzeszów, albo hotel w Kielcach. Pozycjonowanie to szereg różnorodnych działań, które wymagają czasu i specjalistycznej wiedzy, dlatego najczęściej hotele zlecają je firmom zewnętrznym. Zanim jednak widać efekty pozycjonowania oraz w czasie, gdy hotel spodziewa się największego zainteresowania gości, czyli np. w Sylwestra, warto skorzystać z możliwości reklamy w wyszukiwarce, profesjonalnie nazywanej kampanią AdWords. Dzięki takiej kampanii strona internetowa hotelu będzie pojawiała się na jednym z trzech pierwszych miejsc wyników wyszukiwania, linki te odznaczone są jako reklama, jednak pozwalają one szybko osiągnąć wysoką pozycje w wyszukiwarce. Tego typu kampanie zlecane są często profesjonalnym agencją zajmującym się marketingiem online, zasady współpracy z taką agencją można poznać tutaj - prowadzenie adwords. Innym, dobrym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy ze stronami takimi jak booking.com, gdzie hotel wystawia swoją ofertę, a internauci za pośrednictwem stron mogą zarezerwować nocleg, a także wystawić opinie dla danego obiektu. Część hoteli decyduje się także na reklamy w specjalistycznych mediach, które zajmują się podróżami i turystyką.

 

Działania outdoorowe i ulotki

Klienci do hoteli trafiają nie tylko za pośrednictwem internetu, część po prostu jedzie w podróż i na miejscu rozgląda się na miejscem noclegowym. Dlatego też warto zainwestować w ulotki zostawiane w punktach informacji turystycznej, kawiarnia czy w innych miejscach, gdzie przewijają się rzesze turystów. Dobrym pomysłem może być także zainwestowanie w baner czy bilbord wskazujący drogę do hotelu, dzięki temu turyści rozglądający się za miejscem noclegowym trafią do hotelu, który podjął tego typu działania marketingowe. W marketingu hoteli, podobnie jak w każdym innymi, liczy się przede wszystkim pomysłowość i skuteczność.